نماینده شهرستان سمیرم:

مدرک بدون مهارت ارزشی ندارد

نماینده سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مدارکی که دانش و مهارت را با هم نداشته باشند به هیچ دردی نمی خورد.

به گزارش خبرنگار سمنا، علی‌اصغر فانی در گردهمایی مدیران و روسای آموزش‌وپرورش نواحی، مناطق و حوزه ستادی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به قدرت بالای مدیریتی آموزش‌وپرورش استان اصفهان اظهار کرد: این اداره‌کل توان مدیریت وزارت آموزش و پرورش کشور را دارد.

وی با بیان اینکه آموزش‌و پرورش یک سازمان یادگیرنده است، عنوان کرد: وقتی مدیران آموزش‌وپرورش در برنامه‌ای اجتماع می‌کنند باید از یکدیگر بیاموزند تا فردایی بهتر از دیروز را در پیش داشته باشند.

وزیر اسبق آموزش‌وپرورش اضافه کرد: سازمان یادگیرنده با ارتقاء دائمی یادگیری فردی و گروهی و سازمانی باعث تکامل، بالندگی و پویایی افراد و سازمان در تعامل با محیط می‌شود.

وی همچنین با اشاره به ورود فضای مجازی و رسانه‌های مجازی به جامعه خاطرنشان کرد: آموزش‌وپرورش نمی‌تواند جدای از فضای مجازی به فعالیت خود ادامه دهد و کار کند.

فانی یادآور شد: باید ببینیم آیا امتحانات، شیوه تربیتی و روش‌های آموزشی به این سبک درست بوده یا نه؟ این سبک آموزشی صحیح نبوده و نیازمند اصلاحات است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اهمیت رهبری مدیران و معلمان در حوزه آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در آموزش و پرورش باید هم به دنبال کمیت باشیم و هم کیفیت که این دو با نفوذ معلم در دانش‌آموزان محقق خواهد شد.

محمد اعتدادی با اشاره به وضعیت آموزشی موجود تصریح کرد: شهرستان سمیرم با قرار گیری در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان و همچنین پراکندگی جغرافیایی مدارس دارای بیشترین تعداد مدارس شبانه روزی در استان است.

اعتدادی با اشاره به فعالیت ۱۰ مدرسه شبانه روزی در سمیرم خاطر نشان کرد: یکی از دلایل تعداد بالای مدارس شبانه روزی فاصله زیاد روستاها با یکدیگر بوده که در همین رابطه می‌توان به فاصله ۲۳۰ کیلومتری شرقی‌ترین روستا تا غربی‌ترین روستا اشاره کرد.

وی یکی از دیگر موضوعات مورد توه در آموزش و پرورش شهرستان سمیرم را وجود قومیت های مختلف عنوان کرد و افزود: چند زبانه بودن دانش آموزان نیز یکی از موضوعات اساسی بوده که در این منطقه به آن توجه خاصی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین با اشاره به آموزش بالغ بر ۱۱ هزار دانش آموز در مدارس سمیرم یادآور شد: علاوه بر واحد های آموزشی شهری و روستایی باتوجه به حضور عشایر در شهرستان تعداد ۷۰ واحد آموزشی عشایری نیز در این شهرستان دایر است.

اصغر سلیمی نماینده شهرستان سمیرم تصریح کرد: متاسفانه آموزش در دانشگاه ها و مدارس ما بیشتر تئوریک و مدرک محور شده اند.

سلیمی در همین رابطه خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر از مهارت محوری فاصله گرفته ایم و توجه کمتری به این موضوع می شود.

نماینده مردم شهرستان سمیرم افزود: این موضوع به نحوی است که در برخی مواقع شاهدیم که فردی با مدرک دکترا توان مدیریتی به اندازه یک فرد با مدک دیپلم با سابقه کار را ندارد و این نشان از ضعف آموزش مهارت مهوری دارد.

وی همچنین متذکر شد: با این وضعیت ما نیازی به دشمن نداشته و مدارکی که دانش و مهارت را با هم نداشته باشند به هیچ دردی نمی خورد.

سلیمی افزود: رسانه های اجتماعی و موبایل با ورود به جامعه متاسفانه بیشتر اوقات فرزندانمان را پر کرده است و همین موضوع نیز با استفاده ناصحیح همراه شده که اگر استفاده مهارت محور از این وسیله را به دانش آموزان و فرزندان آموزش میدادیم بسیاری از این فعالیت ها مفید و کاربردی می‌شدند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه ششم توسعه افزود: در این برنامه میخواهیم میزان سهمیه استان را برای جذب دانشجویان رشته تربیت معلم افزایش دهیم تا مشکل کمبود نیروی فرهنگی را تا حد ممکن کاهش دهیم.

و همچنین با اشاره به موضوع خیرین مدرسه ساز در برنامه ششم توسعه افزود: بر اساس این برنامه قرار شد تا دولت برای تجهیز مدارس خیر ساز وارد عمل شود.

سلیمی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به پیگیری مطالبات فرهنگیان در حوزه های مختلف افزود: متاسفانه در کشور مدیریت منابع چه از لحاظ مالی و چه از لحاض فکری ضعیف بوده و باید به آن رسیدگی بیشتری شود.

انتهای پیام/ قائم مقامی

Go to TOP