- سمیرم خبر - http://semiromkhabar.ir -

معلم و دانش آموز دو بال ترقی و تعالی نظام تعلیم و تربیت

به گزارش خبرنگار سمنا، محمد اعتدادی در جمع مدیران مدارس شهرها و روستاهای شهرستان سمیرم با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: این برنامه ها در کلیه مدارس استان اصفهان تدارک دیده شده و آماده اجرا هستند.

اعتدادی متذکر شد: محور برنامه های آموزش و پرورش خود دانش آموزان و فرهنگیان هستند که امسال به بهترین شکل ممکن شکوه و اقتدار نظام اسلامی را در این روزهای مبارک به نمایش خواهند گذاشت.

وی با بیان اینکه در طول این سال ها از نظر کمّی کارها و دست آوردهای زیادی محقق شده است افزود: جای کار کیفی و روزآمد همچنان در بسیاری از بخش ها بویژه مسایل فرهنگی، تربیتی و آموزشی احساس می شود.

اعتدادی دو طرح گفتمان های دانش آموزی و زندگی به سبک روح الله را از جمله برنامه های خوب این ایام عنوان کرد و ادامه داد: عنوان طرح زندگی به سبک روح الله آینه زمان است که در واقع راه و منش امام آینه ها، خمینی کبیر را دنبال می کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر هر چه باشکوهتر برگزار شدن برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: فرهنگیان و دانش آموزان همچون همیشه باید پیشتاز حرکت های خودجوش ملی و میهنی باشند.

وی این نکته را نیز یادآور شد که با توجه به همزمانی تعدادی از روزهای دهه فجر امسال با دهه فاطمیه، حرمت و شأن آن روزها حفظ و از هفدهم تا ۲۱ بهمن ماه تلفیق فجر و فاطمیه در برنامه ها در نظر گرفته شود.

مدیر ارشد تعلیم و تربیت استان اصفهان به سرکشی امروز خود از ۱۲ مدرسه متنوع  روستایی، عشایری، هنرستان ها و شبانه روزی سمیرم اشاره کرد و گفت: اولین نکته ای که در همه این مدارس به خوبی ملموس بود و دیده شد، همدلی و نشاطی بود که یکی از پایه های سند تحول بنیادین نیز محسوب می شود.

به گفته اعتدادی، این فضای همگرایی، همدلی و احترام، نوعی مهارت آموزی و حرکت در مسیر اعتلای فرهنگی سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که بالاترین و بهترین آثار و برکات را در آینده فرزندان ما خواهد داشت.

وی تصریح کرد: معلم با اندیشه و دانش آموز با انگیزه به عنوان دو بال ترقی و تعالی نظام تعلیم و تربیت، پیش برنده مسیر الهی و انسانی در امتداد سند تحول بنیادین هستند.

مدیر آموزش و پرورش سمیرم در ادامه این جلسه گفت:  گستردگی و پراکندگی مدارس چند پایه، عشایری، دوزبانه، تنوع فرهنگی، تنوع زبانی و بیشترین مدارس شبانه روزی در استان ویژگی مدارس این شهرستان است که این شرایط نگاه ویژه به منطقه را می طلبد.

محمد نادری سمیرمی تصریح کرد: این در حالی است که سختی و تفاوت روش کار، وجود تفاوت ها و تنوع زبانی در این مدارس باید به نوعی در دستور کار این دانشگاه قرار گیرد که این مهم نیز نگاه ویژه وزارتی را طلب می کند.

وی خاطر نشان کرد: پراکندگی زیاد روستاها و آبادی های سمیرم زیاد است و این مورد خاص نیز نگاه ویژه مدیران استانی در حیطه مسایل تعلیم و تربیت و تخصیص اعتبار به این منطقه را می طلبد.