معاون آموزش و پرورش سمیرم تاکید کرد:

توسعه و تجهیز هنرستان ها اولویت آموزش و پرورش سمیرم

 معاون آموزش و نوآوری مدیریت آموزش وپرورش سمیرم گفت: اولویت کاری مجموعه آموزش و پرورش سمیرم توسعه و تجهیز هنرستان ها، با رویکرد رشته های روزآمدی است که بازار کار برای آنها فراهم باشد.

به گزارش سمنا، تیمور رحمانی در جلسه شورای منطقه ای آموزش و پرورش این شهرستان با بیان این واقعیت که مهارت آموزی ۱۰۰درصدی در آموزش های فنی و کاردانش اتفاق نمی افتد، اظهار کرد: تقویت هنرستان ها و مراکز کار و دانش برای توسعه مهارت های فنی، اولویت جدی و ضروی است.
وی خاطر نشان کرد: امروز تعدادی از هنرستان ها با مشکلاتی مانند کمبود فضا و تجهیزات فنی مورد نیاز روبرور هستند که این موضوع مهم باید در چشم انداز بلند مدت تدبیر و برای تقویت و توسعه این فضاها تلاش کرد و اعتبار گذاشت.
این مسئول ادامه داد: تغییر و روزآمدی رشته های فنی و حرفه ای، با توجه به اشباع برخی مشاغل در بازار کار نیز باید با مطالعه و برنامه ریزی همراه باشد که مجموعه آموزش و پرورش تلاش ها و بررسی های خوبی در این رابطه داشته اند.
رحمانی در ادامه با بیان اینکه امسال و با حذف دوره پیش‌ دانشگاهی الگوی مقاطع تحصیلی به طور کامل به شش، سه، سه تبدیل می شود و الگوی تحصیلی هنرستان نیز از ۱۱ به ۱۲ سال ارتقاء می‌یابد اظهار کرد: با این وجود همه دانش آموزان پایه یازدهم به پایه دوازدهم می روند و این انتقال نیازمند حجم زیادی از تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی است.
معاون آموزش و نوآوری آموزش وپرورش سمیرم گفت: هنوز منابع و کتاب های پایه دوازدهم مشخص نشده و به همین علت تابستان امسال برپایی کلاس های جبرانی و رفع اشکال برای دو پایه دهم و یازدهم برنامه ریزی شده است.
وی پیشنهاد کرد: باتوجه به مشکلات پایه جدید دوازدهم، کلاس های این پایه تحصیلی حتی با در اختیار داشتن منابع و کتاب ها بصورت فایل پی دی اف از ۱۵ شهریور ماه آغاز شود تا شاهد روند بهتر تحصیلی فراگیران این مقطع سرنوشت ساز نیز باشیم.
کارشناس آموزش و پرورش سمیرم در ادامه این نشست به مشکلات تهیه لباس فرم دانش آموزان این شهرستان اشاره کرد و از معاون فرماندار خواست، موضوع را به فوریت از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف پیگیری کند.
حبیب الله قاسمی گفت: مکاتبه هایی با این اداره و اصناف درباره معرفی تولیدی های لباس داشته ایم که متاسفانه علاوه بر اعلام دیرهنگام اسامی و ظرفیت کار تولیدی های لباس شهرستان، ساز و کار مشخص و رقابتی نیز در این رابطه به آموزش و پرورش اعلام نکرده اند.
موازی کاری کانون های فرهنگی و دانش آموزی، تداخل و تشابه برخی کلاس های اوقات فراغت، تفکیک کار آموزشی و فرهنگی در برخی کانون ها و مراکز اوقات فراغت، لزوم تمرکز برخی کلاس های تابستانه برای جذب بیشتر فراگیران در تابستان، ضرورت نظارت و بازرسی از کلاس ها و دوره ها و همچنین تدارک برنامه های ویژه مادران و فرزندانشان در دوره ابتدایی از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه بود.
بر این اساس، کلاس ها و برنامه های تابستانی نهاد تعلیم و تربیت در سمیرم ، با حضور مسئولان و جمعی از فرهنگیان در یکی از پایگاه های اوقات فراغت این شهرستان افتتاح شد.

انتهای پیام/ الف

Go to TOP