آشنایی با سه خودروی عضلانی+ تصاویر

خودروی عضلانی به نوعی از اتومبیل ها گفته می شود که حجم موتورهایشان بالا، پرقدرت و پرشتاب است و همچنین از طراحی های حجیم و عضلانی برخوردارند.

به گزارش تیم رصد سمنا،خودروی عضلانی به نوعی از اتومبیل ها گفته می شود که حجم موتورهایشان بالا، پرقدرت و پرشتاب است و به طور کلی تمام این نوع خودروها محرک عقب هستند و طراحی بدنه های خاص و حجیم که اصطلاحا به آن عضلانی گفته می شود است. حال قصد داریم  ۳ نمونه از این خودروهای عضلانی (muscle) معرفی کنیم.

 

فورد موستانگ ۲۰۱۶

نسل اول این خودرو در ۱۷ آوریل۱۹۶۴ به بازار عرضه شد. در حال حاضرششمین نسل از این مدل  به بازار آمده است. نسل ششم موستانگ در سال ۲۰۱۵ معرفی شد. این خودرو از یک موتور ۵ لیتری ۸ سیلندری ۳۲ سوپاپه که ۴۳۵ اسب بخار در ۶۵۰۰ دور در دقیقه و گشتاور ۵۴۲ نیوتون متر در ۴۲۵۰ دور در دقیقه تولید کرده  برخوردار است. همچنین موستانگ با ۴ مدل موتور از جمله ۲٫۳L EcoBoost® و ۵٫۰L GT و ۳٫۷L V6 و Shelby GT350 در بازار عرضه می شود. این خودروی عضلانی دارای جعبه دنده ی ۶ سرعته که قدرت تولید شده را به چرخ های عقب منتقل می کند می باشد. حداکثر سرعت نسخه ۵ لیتری این خودرو ۲۸۳ کیلومتر در ساعت و برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون به ۴٫۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

این خودرو که در زمره خودرو های پونی قرار می گیرد که طراحی کاپوتشان کشیده و پشتشان کوتاه است . ابعاد طول، عرض و ارتفاع این آمریکائی فست بک به ترتیب ۴۷۸۲، ۱۹۱۵و ۱۳۸۱ میلی متر است.

مصرف سوخت موستانگ در ترافیک شهری در هر صد کیلومتر ۲۵ لیتر، در خارج شهر با سرعت ثابت ۱۶ و به صورت ترکیبی هم برآیند این ارقام به ۱۹ لیتر در هر صد کیلومتر می رسد.

 

شورولت کامارو ۲۰۱۶

هنگامی که کمپانی فورد سال ۱۹۶۵ موستانگ را روانه بازار کرد شاید یکه تاز سرکشی در خیابان ها موستانگ فورد بود. اما بیش از یک سال نشد که جنرال موتورز، کامارو را در سال ۱۹۶۶ برای رقابت با موستانگ به بازار عرضه کرد و تاکنون شش نسل از کامارو به بازار عرضه شده و در این سالها این ۲ خودرو رقابت تنگاتنگی با یکدیگر داشته اند.

نسل ششم کامارو در ۱۶ می سال ۲۰۱۵ در دیترویت میشیگان به بازار معرفی شد که البته شورولت، این خودرو را در دو کلاس بدنه کانورتیبل و کوپه طراحی کرده است.

کامارو همچنین سه تیپ پیشرانه در اختیار مشتریان قرار می دهد که شامل ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندری، ۳٫۶ لیتری ۶ سیلندری و ۲ لیتری مجهز به توربوشارژر می باشد.

نخستین موتور این خودرو که شاید برای بخش زیادی از دوستداران سرعت جالب باشد نسخه ۶٫۲ لیتری ۸ سیلندری بوده که ۴۵۵ اسب بخار و گشتاور ۶۱۷ نیوتن متر را تولید می کند. نمونه ی ۳٫۶ لیتری کامارو که از ۶ سیلندر برخوردار است ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۳۸۵ نیوتن متری تولید می کند. اما نسخه آخری که پیشرانه ۲ لیتری تجهیز شده به توربو شارژر است ۲۷۵ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن متری تولید کرده وزن این خودرو در هر کدام از این نمونه ها متفاوت است که به ترتیب ۱۶۷۱ کیلوگرم نمونه ۶ لیتری، ۱۵۵۸ کیلوگرم نسخه ی ۳٫۶ لیتری و ۱۵۱۴ کیلوگرم هم پیشرانه ی ۲ لیتری است.


پیشرانه ی ۶ لیتری کامارو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت از حالت سکون با گیربکس دستی به مدت زمان ۴٫۳ ثانیه و با جعبه دنده ی اتوماتیک این زمان به ۴ ثانیه خواهد رسید اما شتاب صفر تا صد نسخه ی ۳٫۶ لیتری با گیربکس دستی و اتوماتیک به ترتیب ۵٫۲ و ۵٫۱ بوده و برای پیشرانه ۲ لیتری با جعبه دنده ی دستی و اتوماتیک این اعداد به ترتیب به ۵٫۴ و ۵٫۵ خواهد رسید و همچنین گیربکس این خودرو در تمامی نمونه های اتوماتیک ۸ سرعته و مجهز به پدال شیفتر بوده که قدرت تولید شده از موتور را به چرخ های عقب منتقل خواهد کرد.

 

دوج چلنجر ۲۰۱۷ TA

نخستین نسل از چلنجر بعد از دو خودروی قبلی در سال ۱۹۷۰ وارد عرضه رقابت شد و تاکنون سه نسل از این خودرو وارد بازار شده که نسل اول “از ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۴” نسل دوم ۱۹۷۸”از تا ۱۹۸۳” نسل سوم “از۲۰۰۸ تا الان ” تولید شده است.

دوج چلنجر مدل ۲۰۱۷ از یک  موتور ۵٫۷ لیتری ۸ سیلندری که ۳۷۵ اسب بخار با گشتاور ۴۱۰ نیوتن تولید کرده برخوردار است. شتاب اولیه این خودرو معادل ۵٫۱ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۵ کیلومتر بر ساعت بوده وظیفه انتقال قدرت این پیشرانه بر عهده ی گیربکس ۶ سرعته دستی یا هشت سرعته اتوماتیک بوده که به چرخ های عقب منتقل می شود.

چلنجر همچنین از سیستم تعلیق با کمک فنر Bilstein ، لنت های ترمز تقویت شده، سه حالت کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) ،لاستیک گودیر ایگل F1، سیستم (iDFSO) بهره مند است.

البته لازم به ذکر است که چلنجر در نسخه هایی نظیر SRT,R/T و دیمون در بازار عرضه شده که مشخصات فنی هرکدام از این تیپ با یکدیگر متفاوت بوده اما طراحی ظاهری متفاوتی با یکدیگر نخواهند داشت.

 

 

 

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

نظر شما

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Go to TOP