راهکارهای طلایی مدیریت موفق را تجربه کنید

دستیابی به موفقیت در یک سازمان پیش از هر چیز به یک مدیر مدبر و با تجربه نیاز دارد.

به گزارش تیم رصد سمنا؛مجتبی کاشانی روانشناس عمومی ،اظهار کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های یک مدیر خوب این است که زمینه پیشرفت و موفقیت کارمندان را برای رسیدن به درجات بالا فراهم کند.

وی با بیان اینکه بخشش و فراموش کردن اشتباهات کوچکی که گاهی از سوی کارمندان سر می زند از دیگر ویژگی های یک مدیر موفق است، ادامه داد: ترجیح اهداف شرکت به اهداف شخصی کارکنان، در موفقیت یک مجموعه نقش مهمی دارد.

کاشانی اضافه کرد: پرهیز از تصمیم گیری منفعت طلبانه در میان کارمندان و رفتار عادلانه با آنان موجب می شود تا دسترسی به موفقیت در یک سازمان سریع تر انجام شود.

این روانشناس تاکید کرد: ایجاد فرصت دوباره برای جبران خطاها به کارمندان، اجازه به آن ها برای بیان ایده ها و نظرات سازنده خود، برگزاری کلاس های آموزشی در مورد آشنایی با مسائل مختلف، رفتار صحیح با ارباب رجوع  از دیگر موارد مهم برای دستیابی به موفقیت در یک اداره است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر ویژگی های یک مدیر موفق، اطلاع از خواسته زیر مجموعه است، بیان کرد: تأمین خواسته کارمندان، عامل موثری در گسترش اعتماد آنان به مدیر است، زیرا مدیری که بتواند به طور دقیق وضعیت خلقی زیرمجموعه را تشخیص داده و به رفع ناراحتی ها و مشکلات روحی آنها بپردازد، بدیهی است از مهارت های ویژه ای برخوردار است.

کاشانی گفت: فارغ از هر ویژگی و خصلتی در درون یک مدیر، چیزی که در اولین گام نشان می دهد که آیا فرد مورد نظر مهارت‌های لازم برای رهبری افراد را دارد یا خیر؟ این است که به توانایی خود اعتقاد و اعتماد کامل داشته باشد، همچنین او باید در سخنوری ماهر باشد، کارها را به بهترین شکل بین افراد تقسیم کرده و طوری رفتار کند تا کارمندان به راحتی دستورات صادر شده از سوی وی را قبول کنند.

 

 

انتهای پیام/باشگاه خبرنگاران

نظر شما

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.

Go to TOP