چگونه اسکلت بدن خود را مستحکم کنیم؟

حداقل ۳۰ دقیقه در روز از فعالیت‌های ورزشی قوی کننده استخوان بهره ببرید.

به گزارش پایگاه خبری سمنا، پوکی استخوان یکی از مشکلات بزرگ به شمار می رورود که که افرادی زیادی با آن سر و کار دارند.این بیماری آن قدر مشکل ساز است که حتی برخی از افراد توانایی تکان خوردن هم ندارند  پس بهتر است با چند ورزش ساده از بروز این بیماری جلوگیری کنیم.

*افسردگی را جدی بگیرید:

محققان به ارتباط بین افسردگی و کاهش تراکم استخوان دست یافتند. به عنوان نمونه تراکم توده استخوانی در خانم‌هایی با تاریخچه افسردگی ماژور کمتر و سطوح هورمون کورتیزول که با از دست دادن استخوان مرتبط است در آن‌ها بیشتر استاگر شما از این بیماری رنج می برید از پزشک خود در مورد تست BMD سوال کنید.

*وزنتان را متعادل نگه دارید:

 وزن پایین تر از ۵/۵۷ کیلوگرم یا داشتن توده بدنی زیر ۲۱ عامل خطر ساز برای پوکی استخوان محسوب می‌شود. از دست دادن وزن در دوران یائسگی احتمال کاهش توده استخوان را افزایش می‌دهد. از مصرف غذاهایی که از نظر کالری در حد بسیار پایینی هستند یا از غذاهایی که فاقد همه گروه‌های غذایی است، دوری کنید. *ورزش را فراموش نکنید:

حداقل ۳۰ دقیقه در روز از فعالیت‌های ورزشی قوی کننده استخوان بهره ببرید، ورزش هایی مانند دویدن، پیاده روی سریع و ورزش های استقامتی را فراموش نکنید.

*ویتامین D:

خورشید، منبعی آشکار برای دریافت این ویتامین محسوب می شود پس آن را به عنوان مهم ترین و در دسترس ترین در مان دست کم نگیرید پزشکان به این نتیجه رسیده اند که افراد بین ۱ تا ۱۰۰ سال نیاز دارند تا روزانه حداقل ۲۰ دقیقه در معرض خورشید باشند.

* پروتئین:

گوشت قرمز و ماهی ولوبیا حاوی پروتئین می باشند پس آن را همیشه در سبد خوراکی خود جای دهید پزشکان مصرف روزانه ۷۷گرم پروتئین را الزامی می دانند.

* کلسیم:

کلسیم را از لبنیات و از طریق شیر و ماست وارد بدنتان کنید تا دیگر هیچگاه دچار پوکی استخوان نشوید. روزانه حداقل هزار میلی گرم کلسیم برای بدن نیاز است. فراموش نکنید که کلسیم مهمترین عنصر برای داشتن یک استخوان فولادی است.

* چگالی :

در صورتی که استخوان دردهای زیادی می گیرد و احتمال آن را می دهید که بلایی سر خودتان آورده اید حتما به پزشک مراجعه کنید. گرفتن آزمایش DXA برای بدست آوردن میزان چگالی استخوان ها برای افرادی که استخوان درد دارند لازم است. پزشکان از روی این ازمایش می توانند میزان سلامت استخوان ها را تشخیص دهند.

** پیشینه:

در صورتی که در خانواده شما این مشکل دیده شده است بهتر است  یک آزمایش نزد پزشک بدهید.

 

Go to TOP