سلامت/

غذاهای چرب و شیرین را از برنامه ی غذایی خود حذف کنیم

بهتر است غذا های سرپایی را که همگی چرب و شیرین هستند از برنا مه ی غذایی خود حذف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری سمنا، مصرف غذا های سر پایی برای سلامت بسیار مضر است و به علت چرب و شیرین بودن توصیه نمی شود و بهتر است آن ها را از برنامه ی غذایی خود حذف کنیم.

*برای کاهش مصرف این گونه غذاها به موارد زیر توجه کنید:

۱-صبحانه را کامل میل کنید: از آنجایی که صبحانه مهم ترین  وعده غذایی است  خوردن آن احساس خستگی و خواب آلودگی را از بین می برد وباعث افزایش  تمرکز و حافظه  می شود  و ۲۰تا۲۵در صد انرژی روز را تامین می کند.

۲-مصرف غذا به صورت متعادل باشد:در این روش باید به اندازه کافی فیبر، شیرینی کمتر و پروتئین مصرف شود.

۳- با آرامش غذا بخورید :غذایی که با سرعت بلعیده شود سیر نمی‌کند بنابراین باید با آرامش غذا را جوید و روی طعم، مزه و عطر غذا تمرکز کرد.

۴-به اندازه ی کافی آب بنوشید: مطالعات نشان می دهند اگر افراد قبل از هر وعده ی غذایی آب بنوشند زودتر سیر شده ودر نتیجه باعث کاهش وزن خواهد .

۵-در بین وعده های غذایی از تنقلات کوچک استفاده کنید: برای بزرگسالان مخصوصا افرادی که بسیار فعال هستند یک میان وعده کوچک بین غذا لازم است که بهتر است نان سبوس دار باشد زیرا انرژی را زیاد می‌کند یا میوه مثل سیب باشد.

۶- غذاهای کم کالری: برای جلوگیری از خوراک سرپایی ناخواسته، موادغذایی کربوهیدرات دار را انتخاب کنید.

۷-آدامس بجوید: در مدت کوتاهی که به ساعت وعده غذایی مانده است بهتر است آدامس بجوید؛ آدامس بدون قند مثل آدامس نعناع یا میوه باعث گشنگی بیشتر می‌شود.

۸-انجام این کار ها می تواند موثر باشد: بین دو ساعت وعده غذایی به هرچیزی به غیر از خوردن فکر کنید هنگامی که میل به خوردن میان وعده سرپایی دارید کتاب بخوانید ، در اینترنت و سایت‌ها بگردید، کار خانه انجام دهید یا هرکاری که می‌تواند شما را از فکر کردن و سمت موادغذایی بروید جلوگیری کند. استرس را از خود دور کنید استرس باعث می‌شود به سمت خوراک سرپایی بروید؛ پس از کار استراحت کنید یا ۳۰ دقیقه ورزش کنید، بدوید، دوچرخه سواری کنید، راه بروید، دوش بگیرید و خودتان را با انجام کاری سرگرم کنید. بخوابید کمبود خواب منجر به افزایش تولید هورمون گرلین می‌شود و اشتها را تحریک می‌کند برای جلوگیری از اشتها بهتر است شب به موقع بخوابید.

Go to TOP