جولان کامیون ها در شهر

 سمیرمی ها دیگر به حضور کامیون و حتی تریلرهای کششی در شهر عادت کرده اند و تردد در شهر بدون دیدن آنها برایشان عجیب است.

به گزارش سمنا به نقل از ایرنا یکی از اعضای اتحادیه کامیونداران سمیرم روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تردد حدود ۴۰۰ دستگاه انواع کامیون، تریلی و سنگ کش در این شهرستان اشاره و اظهار کرد:۱۵۰ راننده عضو این اتحادیه هستند.
صفر علی افشاری که کامیونش را در کنار منزل پارک کرده است، می گوید: فاصله پارکینگی که سال گذشته برای کامیون ها در جاده یاسوج راه اندازی شده از شهر زیاد است و امنیت ندارد.
وی اظهار کرد: اگر مسوولان می خواهند کامیون ها از پارکینگ مخصوص خود استفاده کنند بهتر است مکان باربری سمیرم که در حاشیه کمربندی غرب واقع شده را دیوار کشی کنند زیرا علاوه بر داشتن همه امکانات و تعمیرگاه به شهر نیز نزدیکتر است.
عضو هیات مدیره اتحادیه کامیونداران سمیرم نیز با اشاره به ضرورت تغییر محل پارکینگ دنا در جاده یاسوج تاکید کرد: استقبال نکردن کامیونداران از این پارکینگ به علت مسافت زیاد از داخل شهر است.
راه علی پیرمرادیان با بیان ضرورت احداث کمربندی جنوب سمیرم خاطر نشان کرد: اگر این کمربندی راه بیفتد دیگر کامیونی مجبور به تردد از داخل شهر و حرکت به سمت جاده اصفهان نخواهد شد.
وی ادامه داد: ماموران راهنمایی و رانندگی نیز هر از گاه کامیون ها را جریمه می کنند ولی راننده ها به دلیل نبود کمربندی جنوبی مجبور به عبور از داخل شهر حتی با احتمال جریمه شدنشان هستند.
سرپرست اداره راه و شهرسازی سمیرم درباره تکمیل ساخت کمربندی جنوب به خبرنگار ایرنا گفت: بخش زیادی از مسیر آسفالت شده و تقاطع محور حنا سمیرم و پادنا نیاز به اعتبار دارد.
ابوالقاسم صباغی با بیان اینکه اتصال کمربندی جنوب به غرب با تکمیل ورودی اصلی و تقاطع انتهایی مسیر حنا محقق می شود افزود: حدود یک میلیارد تومان بدهی به پیمانکار و نبود اعتبار کافی برای ادامه کار دلائل اصلی کندی این پروژه است.
وی اضافه کرد: ورودی مسیر اتصال از جاده یاسوج نیز همچنان آسفالت نشده و نیاز به اعتبار دارد.
سرپرست شهرداری سمیرم تصریح کرد: تردد کامیون ها در شبانه روز بویژه در زمان برداشت محصول سیب درختی بیشتر از یکهزار دستگاه در ۲۴ ساعت خواهد بود.
محمد علی آصفی تردد ماشین آلات سنگین و فوق سنگین شرکت خاک نسوز سمیرم را یادآور شد و اظهار کرد: هیچ عوارضی به کامیون های سنگین تعلق نمی گیرد و شهرداری از این امر نیز متضرر می شود.
وی شیب تند کمربندی غرب در تقاطع با جاده یاسوج را یادآور شد و افزود: تنها راهکار برون رفت از مشکل تردد کامیون به داخل شهر تکمیل و اصلاح کمربندی جنوب و غرب سمیرم است.
فرمانده انتظامی سمیرم نیز به برخی مشکلات سمیرم از جمله خیابان های کم عرض، نبود کمربندی و جای پارک، کمبود علائم افقی و عمودی و شیب های نامتعارف اقلیمی و جغرافیایی بویژه در فصل زمستان و بارش برف اشاره کرد.
سرهنگ دوم هادی صادقی تصریح کرد: یکی از دلائل عبور کامیون ها از داخل شهر رساندن به موقع میوه و محصولات باغی به میادین میوه و تره بار اصفهان و دیگر استان هاست که مجبور به عبور از داخل شهر می شوند چرا که شیب سربالایی کمربندی غرب نیز زیاد و زمانبر است.
وی عدم استقبال کامیونداران از پارکینگ دنا به علت فاصله زیاد از شهر را یادآور شد و تصریح کرد: مسوولان باید زیرساخت ها و امکانات لازم برای تردد راحت کامیون ها و آرامش مردم را فراهم کنند.
فصل برداشت سیب های درختی نزدیک است و این زمان اوج رفت و آمد کامیون، انواع کامیونت و وانت به داخل شهر سمیرم بویژه از دو بخش جنوبی دناکوه و پادناست.
زمانی که لذت سیب درختی زیر دندان باغداران و دلالان است، نصیبی به شهرداری بی پول این شهر به دلیل معاف بودن بخش کشاورزی از پرداخت عوارض نمی رساند تا حداقل تاوان آسیب و تخریب زیرساخت ها و آسفالت خیابان ها را باز بستاند.
شهر سمیرم افزون بر ۲۶هزار جمعیت و هفت محله قلعه، دهان، دلگر، جنگل، محله علیا، ماندگار و خواجگان بعنوان مرکز شهرستان سمیرم در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع است.

Go to TOP